۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

چند نفر از ما فرصت، هدیه می دهد؟


بچه های بزه کار را

مثل میوه های کال

نگاه می داریم

تا در تابستان هجدهم

از شاخه بشکنیم

و به خود ببالیم

که درخت سالمی داریم!


13/4/89


- محمد رضا، چهار شنبه 16/4/89 در شیراز یک روز بعد از روز جهانی کودک به دلیل قتلی که در 15 سالگی مرتکب شده است اعدام خواهد شد.

- قوانین تابناکی که هر چه بیشتر حکم می کند برای عدم تا هستی، به کنار ولی دلم می خواهد بدانم چند نفر از ما می تواند دست خطا کاری را در دست بگیرد و ته دلش فرو نریزد و نترسد و چیزی به اسم ایمان قلبش را گرم نگاه دارد. چند نفر؟

- دلم سفر می خواهد با کسانی که جان کلمات و جادوی سکوت را می شناسند؛ کسانی که بلد باشند حرف هایشان را با تکبر (من) شروع نکنند و با انزجار(من) به پایان نرسانند. کسانی که چیزی به اسم گوش به میزان لازم داشته باشند. دلم گل های شمعدانی هم می خواهد.

- قرار شده شب ها مثل چند تابستان گذشته برویم دوچرخه سواری و تنها چیزی که فرق نکرده دردسر پیدا کردن چند تا دوچرخه ی خوب است. راستی پریوش تو نمی آیی؟!


۶ نظر:

سعيده گفت...

ممنون كه خوندين ... نمي دونم به خاطر اولين پي نوشت چي بايد بگم!!! هميشه اما گوشه ذهنم بوده كه يه روزي يه كاري مي كنم ... شايد واسه همين چيزا بود كه خواستم حقوق بخونم .
و لينك هاي بلاگتون رو هم خيلي دوست داشتم

درخت ابدی گفت...

ببخشید که ایراد می گیرم، اما میوه رو "می چینند". به نظرم شعر نبود، هرچند غم انگیزه.
دوچرخه سواری عالیه. جای ما هم رکاب بزنید:)

آریانا گفت...

سلام
خیلی دردناک و غم انگیزه
18 سالگی و...

مریم گفت...

درخت ابدی عزیز همان اول که این شعر را نوشتم از چیدن استفاده کرده بودم اما بعد تغییرش دادم به شکستن، از شاخه شکستن. می دا نم میوه را می چینند اما بدون نیاز به شاخه شکستن و من دقیقا منظورم نشان دادن فعل هایی است که به جای هم به کار می روند.
و راحت تر بخواهم بگویم یک جور پت و مت گونه رفتار کردن.
در ضمن شاعرانی مثل حافظ و سعدی خیلی از کلمات روشن و واضح را از شعرهایشان حذف کرده اند که دو گانگی ی بسط دهنده ایی به شعرهایشان بخشیده است.
چرا برای دادن نظری که برای من مهم است عذر خواهی می کنید؟ من همیشه از نظرات شما استفاده ی زیادی کرده ام و بسیار سپاسگذارم.

nasrin گفت...

cheghadr goli to dokhtar. vaghean toope. afarin.

مریم گفت...

meghsi nasghin jonam. delam barat tang shod yehoo.